dimecres, 3 de febrer del 2010

Banoffee

Des de que vaig provar aquestes postres en un restaurant, vaig tenir ganes de fer-lo. Només he trobat un blog en català on n'expliquin la recepta així que he seguit al peu de la lletra les instruccions.
Ingredients:
- paquet de galetes tipus digestive (amb xocolata molt millor)
- 50gr de mantega
- 5 o 6 plàtans
- canyella en pols
- suc de mitja llimona
- dolç de llet (es pot comprar fet, o posar un pot de llet condensada 3 hores al bany maria)
- nata muntada
- cacao en pols

Primer de tot començarem triturant les galetes molt fines. 

Barrejar-les amb la mantega fosa fins que quedi ben repartida.

Repartir la barreja de les galetes pel motlle apretant bé amb una cullera perquè quedi ben compacte. Posar-ho al congelador 10 minuts.

Repartir dolç de llet per sobre la base de galetes. Tornar-ho a posar al congelador 10 minuts. 

Aixafar els plàtans amb una forquilla; ruixar-los amb el suc de llimona perquè no s'ennegreixin i afegir-hi canyella al gust. Posar els plàtans sobre el dolç de llet. Hi ha blogs que recomanen posar-lo a rodanxes, però jo, quan el vaig provar, em va agradar molt notar la consistència del plàtan desfet.

Muntar la nata i posar la última capa del pastís. Espolvorejar cacao en pols per sobre (jo vaig utilitzar cola-cao!).

Posar el pastís unes hores a la nevera perquè quedi ben fresquet...i a menjar!!

1 comentari:

  1. Hola Gemma,

    acabo de descobrir el teu blog, i la veritat és que té tot molt bona pinta. A més a més resulta que justament aquesta recepta l'has treta del meu blog, quina ilusió ser la única que té el banoffee en català (bé ara ja no). Ara mateix em faig fan del teu blog, i vaig a xafardejar el blog de l'hort al balcó. Jo també en tinc un i acostumo a tenir molts problemes!

    Fins aviat

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!