dijous, 4 de febrer del 2010

magdalenes de taronja

Encara no m'havia atrevit a fer-ne, però ara que tinc un forn que va de fàbula no podia deixar passar més temps.
He fet una recepta senzilla extreta d'aquest blog, i he seguit les recomanacions del de la Cuina de casa, una gran cuinera que té un gran blog.

- 125gr de farina (no ens hem de limitar a la farina blanca de blat, i podem provar amb la d'espelta, de blat de moro, de sègol, etc)
- 100gr de sucre integral
- 125mL d'oli d'oliva
- 1 sobre de llevat químic
- 1 taronja
- 2 ous
- un rajolinet de moscatell
- a aquest recepta bàsica s'hi poden afegir diferents ingredients al gust: canyella, perles de xocolata, suc de llimona, nabius, panses, poma, ametlles, nous, etc.

Batem el sucre amb els ous. Un cop hagin augmentat de volum, hi afegim el llevat junt amb la farina ben a poc a poc per evitar grumolls. Ho deixem reposar una mica i després hi aboquem l'oli, el suc de la taronja i la ratlladura de la seva pell. Finalment hi tirem el rajolí de moscatell.

Omplim els motlles fins la meitat i ho enfornem a 180º durant 15-18minuts. Important! No obrir el forn fins passat aquest temps, o el bicarbonat perdrà la força i les madalenes no pujaran.

3 comentaris:

  1. L'acabo de treure del forn, està deliciós, he posat un parell de cullerades de farina de garrofa, que a casa ens agrada molt, i com que m'he trobat sense motlles de magdalenes ho he cuit amb un motlle de cake, ha quedat molt bo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres! M'alegro que t'hagin agradat i que t'hagis adaptat amb el que tens per casa! Sempre s'ha de ser creatiu!

      Merci per teu comentari i per visitar el meu blog!

      Elimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!