diumenge, 10 d’abril del 2011

crema catalana amb maduixes

Ahir vam celebrar l'aniversari d'un amic a qui l'any passat vaig preparar el tiramissú. Com que vam fer el sopar una mica d'improvist, havia de fer algunes postres pel mateix dia, i per tant no em podia complicar amb pastissos laboriosos.
Per Reis, el meu company em va regalar el Sifó, però després d'un intent fallit d'escumar xocolata, no l'havia tornat a provar. Així que no podia deixar perdre la oportunitat, i més després de veure a molts blogs la recepta de l'escuma de crema catalana que van preparar amb el David Lienas. Jo vaig seguir la de la Gemma, de La Cuina de casa.
Per la base, vaig seguir la massa sablé d'unes postres que va preparar la Mercè de Cuina per Llaminers, no fa gaires dies, i que m'havia deixat amb ganes de provar-la.

Ingredients per la base (massa sablé bretona):

- 70gr de sucre
- 75 gr de mantega a temperatura ambient
- 2 rovells d'ou
- 100gr de farina fluixa
- 6gr de llevat químic
- 2 gr de sal

Primer de tot batrem el sucre amb la mantega fins a obtenir una textura cremosa. 
Ara hi afegirem la barreja seca (farina, llevat i sal) amb l'ajuda d'una espàtula.
Aquesta massa la distribuirem als motlles de tartaletes (o podem utilitzar aros rodons i els hi folrem la base).
Ho enfornarem a 180º durant uns 10minuts o fins que estiguin lleugerament dauradets.
Un cop fora del forn, primer els deixarem refredar als motlles i després sobre una reixeta.


Ingredients per l'escuma de crema catalana:

- 325mL de nata per muntar
- 50mL de llet 
- 50gr de sucre
- 3 rovells d'ou
- 1 branca de canyella
- un tros de pell de llimona

Posarem al foc la llet amb una mica de nata, el sucre, la branca de canyella i la pell de llimona. Un cop arrenqui el bull, pararem el foc i taparem el pot perquè infusioni una bona estona.
Ja fred, hi afegirem els rovells batuts i la resta de la nata.
Omplim el sifó, hi posem una càrrega, sacsegem 4 o 5 vegades i ho posem a la nevera fins el moment de servir.

Muntatge:
Sobre una de les bases de massa sablé hi posem l'escuma de crema catalana, ho acompanyem de maduixes ben fresques, i espolvoregem amb canyella al gust del comensal.

12 comentaris:

  1. M'encanta Gemma, la combinació maduixa crema és irresistible, però, és que, a més a més, la presentació t'ha quedat genial.
    Acabo d'afegir un sifó per a fer espuma a la meva llista de coses que m'agradaria incorporar en breus a la cuina :P.

    Petonets!!

    ResponElimina
  2. T'ha quedat un postre guapíssim, de restaurant!

    ResponElimina
  3. Quina passada! La crema és molt agraïda i molt bona també

    ResponElimina
  4. mare meva!!! t'ha quedat espectacular!!!! jo en vull una!!! petonets guapa. Ja queda molt poquet, oi???

    ResponElimina
  5. Amb el que m'agraden els tres ingredients per separat, la combinació ha de ser la bomba!!!

    ResponElimina
  6. Hola guapa!!!
    Una passada... per a la combinació i la presentació. Doncs per no voler fer un pastís laboriós... això porta feina eh? Segur que l'amic li van encantar les postres i vau gaudir d'un bon soparet. Petonets!!!!

    ResponElimina
  7. Nena quina combinació més bona!!! M'ha encantat la idea. I a més és que ha de ser molt i molt bo.

    ResponElimina
  8. Bon dia bonica!!
    Quina combinació més i més bona has fet! Veig que li has pillat el truquet al sifó, eh? A mi m'encanta la textura que queda! i combinada amb la base de la Mercè i les maduixes ha de ser una autèntica delícia!
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  9. Hola Gemma, com va tot? Nena, aquesta última foto ho diu tot, això deuria estar super bo. Que content el teu amic tenir una amiga així!!! fins hi tot jo m'hi apuntaria a unes postres així.
    Una forta abraçada

    ResponElimina
  10. Aquest deu ser un bon amic, no? quines postres, noia! I el tall de la foto em diu menja´m, menja´m...
    Fantàstic

    ResponElimina
  11. Estic segura que el teu amic va quedar encantat amb aquestes postres, je je je...
    El sifó és super pràcitc, ja veuràs com a partir d'ara el faràs servir més sovint ;)
    L'última foto és per clavar queixalada a la pantalla! :)

    ResponElimina
  12. Gemma, m'encanten aquestes postres que vas preparar!!!!! Segur que li van encantar al teu amic. ;)
    Petons!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!