dimarts, 3 d’abril del 2012

semiesfera de xocolata i plàtan


Inspirada en la recepta de la portada del CUINA d'aquest mes, fa uns dies vaig fer aquesta semiesfera. Us he de dir que el farcit de mouse de xocolata va agradar molt, però no queda ben bé com una mouse, sinó com un bombó. La mouse de plàtan l'hi vaig afegir per acabar d'omplir el motlle, i perquè el combinat xocolata-plàtan sempre queda molt bé.

Potser us pot servir d'inspiració per la Mona? Recordeu que si la feu amb productes de comerç just podeu optar a un lot de productes valorat per 200 euros (jo el vaig guanyar l'any passat i vaig al.lucinarr!!).

mouse de xocolata:
- 500gr de xocolata per fondre
- 200gr de mantega
- 250mL de nata (35% de MG)
- 1 cullerada de xarop d'atzavara
- pell ratllada de taronja
Fondre la xocolata i la mantega al bany maria. A continuació afegir-hi la nata remenant al mateix temps. Finalment incorporar-hi el xarop d'atzavara i la pell de taronja.

Folrar un bol amb paper film (per tal de que ens faciliti el desmotllat), i abocar-hi la mouse. Deixar refredar a la nevera mentre preparem la següent capa.

mouse de plàtan:
- 3 plàtans madurs
- 100mL de llet
- 100gr de iogurt
- 1gr d'agar agar
En un cassó, posar la llet amb l'agar-agar i deixar bullir 30 segons. Un cop una mica fred, afegir-hi el iogurt i els plàtans aixafats.
Abocar sobre la mouse de xocolata i tornar a posar a la nevera.

Base:
- 1 paquet de digestive
- 100 gr de mantega fosa
Esmicolar les galetes al minipimer, afegir-hi la mantega fosa remenant bé perquè quedin totes ben humides, i escampar-les pel damunt de la mouse de plàtan (vigilant de no aixafar gaire fort). Torna a posar a la nevera mentre preparem la cobertura.

Cobertura: 
- 100gr de mantega
- 150gr de xocolata per fondre
Simplement caldrà fondre la mantega i la xocolata al microones, barrejar bé i deixar refredar una mica de res.
Desmotllar amb cura la semiesfera i posar-la sobre una reixeta.Ara hi abocarem la cobertura pel damunt i amb una espàtula anirem cobrint tots els racons.

Decorar al gust; en el meu cas uns gerds deshidratats sensers i ratllats, i unes quenelles amb la mateixa cobertura.
 
 

9 comentaris:

  1. Nena, això ha d'estar de mort! Xocolata i plàtan, no falla mai!
    Marta

    ResponElimina
  2. Nena, que bo ha de ser!!! i presentat al concurs de la revista, que t'ha quedat genial!
    Petonets, guapa!!!

    ResponElimina
  3. Mare meva, Gemma!!! Aquest pastís és massa boooo!!! Quin pecat... he he. Vaig veure la versió semblant al Cuina. I estic intentant fer la mona amb productes de comerç just, però no me'n surto... només trobo el cacau... però de farines no... petonet!

    ResponElimina
  4. Ostres ara hi faria queixalada! El provaré de fer un dia d'aquests! ;)

    ResponElimina
  5. Quin postre més apassionant! Amb fruita, molt dolç i completament diferent i original, ens ha agradat molt la teva proposta!


    Avui al bloc ESfruita, la botiga online de fruita i verdura de qualitat, et proposem unes albergínies farcides de verdura que lligarien a la perfecció amb l’arrós que ens proposes. Et convidem a entrar-hi i fer-hi una ullada.

    www.esfruita.com/assessorem/alberginies-farcides-de-verdura

    ResponElimina
  6. Gemma, felicitats per el blog t'ha queda molt bé.
    Una abraçada!!

    ResponElimina
  7. Ha d'estar molt bona. Un treball molt acurat.

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!