dissabte, 1 de juny del 2013

premis entre blocaires!

Últimament hi ha molt moviment de premis i reconeixements entre els blocs modestos com aquest, amb la finalitat de donar-nos a conèixer. Sempre fa molta il.lusió saber que hi ha blocs que et coneixen i que volen donar-te una empenta.
Així que ara és el meu torn!
  Moltes gràcies Víctor (Pumuky a la cuina), Núria (Graella de Sucre), Dolors (Bruixes a la cuina), Lourdes (Els fogons de l'àvia Nuri), Neus (Tot fet a casa)

Tots aquests premis van acompanyats d'un parell de requisits: contestar unes quantes preguntes per conèixer millor qui hi ha darrera del bloc, i seguir la cadena passant-los a altres blocs que tinguin menys de 200 seguidors ...els que en teniu més no us podeu queixar ;P


Som-hi!

Preguntes (he fet el mateix que la Núria  i he agafat un putpurri entre tots els blocs):

1. Descriu com ets.
Que difícil. Podria dir que sóc veterinària. Però també que fa dos anys que sóc mare. També sóc optimista. Sóc activa; estic ficada en mil coses, i m'agrada, tot i que a vegades tinc la sensació que no arribo a tot. Sóc molt molt ordenada i organitzada (de petita ja ordenava els bolis i els papers del despatx de ma mare). I sento obssessió per la pastisseria.

2. Perquè escrius un bloc? 
La primavera del 2009 em vaig comprar una taula de cultiu i volia tenir un "diari de bord" de tot el què hi passava i de com anaven creixent les tomaqueres. Vaig estar buscant alguna aplicació a l'ordinador, com un word, però em semblava molt poc pràctic. Em vaig decidir a fer el bloc, que en un principi era només per conuslta pròpia.
A mesura que hi vaig anar introduïnt receptes, vaig veure clar que havien de tenir un espai propi.
El bloc de l'hort ja el vaig eliminar del mapa fa temps.

3. Origen del nom del bloc
Una amiga de la facultat té una germana que es diu Gemma, i al conèixe'm a mi em va començar a dir Gemmota perquè tinc més "envergadura". I de seguida va passar a ser el meu mot a internet. 

4. Què n'has tret de bo d'aquest temps que ets blocaire?
Primer de tot tenir el bloc em dóna la motivació per fer receptes noves cada vegada que en tinc la ocasió (de fet, em costa molt repetir-ne una de nova, i em sembla que estic perdent el temps).
Però sobretot m'ha servit per seguir creient amb la generositat de la gent i amb les ganes que tots tenim de ser amables i càlids.
 
5. Dolç o salat? 
Sense cap mena de dubte: DOLÇ! I per mostra el bloc! Puc passar sense menjar el segon plat, però mai sense les postres.

6. Un ingredient?
M'encanta la canyella, i a vegades em passo al condimentar les receptes. 

7. Un llibre de cuina
Ara mateix estic impressionada amb "La Biblia de los Pasteles" de Rose Levy Berembaum. Tot un compendi de receptes, trucs, explicacions químiques, i definicions de textures i sabors (feia temps que buscava un llibre així i resulta que fa gairebé 25 anys que el va escriure!!). 

8. Un error culinari
Pensar que podia substituir el llevat químic per bicarbonat o per llevat fresc. Quan començava a cuinar pans de pessic amb asiduitat, em vaig fer un liu de tal dimensions, que vaig haver d'escriure una entrada al bloc per aclarir les coses d'una vegada per totes.

9. Un aliment que no us agrada gens és...
Les vísceres, animalons estranys i ...el pernil salat. He de tenir mooooolta gana per menjar-ne, però en general els embotits podrien desaparèixer de la faç de la terra i jo ni me n'assabenteria.

10. La recepta que se't resisteix
La beixamel...arg! Quina vergonya!! No puc, no em surt bé, no hi ha manera... i us he de confessar que si venen amics a sopar a casa, en compro de pre-cuinada (aish!)



Blocs a qui otorgo un dels premis (us deixo triar):
- Alfriston Cottage (Eva i Andy)
- La lionesa (Narcís)
- Pel plaer de cuinar (Gemma)
- Graella de sucre (Núria)
- Cuina d'una aprenent (Roser)
- Fogons, de la cuina a la taula (Gemma)
- Què hi ha de postres (Ramon Juanola)
- Hi ha bruixes a la cuina (Dolors)
- B i B Pastissets (Carlos i Ester)
- I avui què cuino (Laura)

Fins la propera recepta! Petons!

6 comentaris:

  1. Felicitats pel premi.

    Muas i bon cap de setmana!!

    ResponElimina
  2. Moltes felicitats pel premi!!! I he vist que també me l'has concedit a mi! Moltissimes gràcies!! petons

    ResponElimina
  3. Moltes felicitats per tots els premis Gemma, i gràcies per deixar-nos conèixer-te una miqueta amb les teves respostes!

    Petonets!!

    ResponElimina
  4. Has deixat la taula de cultiu? Jo continuo amb les meves i m'agraden.
    A mi em va costar moltíssim que em sortís bé la beixamel....No ets l'única!
    Feliç setmana,
    Nani

    ResponElimina
  5. Felicitats pel premi i gràcies per recordar-te de mi.

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!